Je možné reklamovat půjčku? Co dělat, když si chci stěžovat?
Vyřizování úvěru může být někdy poměrně rychlou záležitostí, během níž člověk ztrácí na obezřetnosti s vidinou přislíbených peněz. Když v takovém okamžiku zvolíte nevhodného poskytovatele úvěrů a po podpisu smlouvy si všimnete, že v ní není něco v pořádku, řešte to. V tomto směru se vám nabízí několik praktických možností.
Možnosti odstoupení od smlouvy o úvěru
- Odstoupení od smlouvy do čtrnácti dnů od podpisu smlouvy.
- Odstoupení od smlouvy po zjištění špatné hodnoty RPSN. Tato lhůta platí od okamžiku, kdy vám poskytovatel přeloží správnou roční procentuální sazbu nákladů.
Reklamace u poskytovatele
Když si podobných problémů ve smlouvě všimnete později, opět se obraťte na poskytovatele. Pokud se problém týká špatného spočítání úroku, vyžadujte aplikování diskontní úrokové sazby, na níž máte nárok. Ta se totiž dlouhodobě pohybuje mezi 0,05 až 0,25 %. Po dobu aplikování špatného úroku byste neměli hradit nic navíc.
Kontaktujte ostatní instituce
Po prvopočátečním neúspěchu máte samozřejmě další možnosti, na koho se v této nepříjemné situaci obrátit. Může to být například kontrolní úřad v podobě České národní banky. Pokud se bude jednat o nebankovní společnost, svoji roli může v celém procesu sehrát také Česká obchodní inspekce. Obě dvě instituce sice nezaručují vymožení škod způsobených špatnou úvěrovou smlouvu, mohou však udělit poskytovateli nemalou pokutu. Česká národní banka má kromě ústředí v Praze i další pracoviště po celém území České republiky.
- Pobočka Brno – Rooseveltova 18, Brno 601 10
- Pobočka Hradec Králové – Hořická ulice 1652, Hradec Králové 502 00
- Pobočka Ostrava – Nádražní 4, Ostrava 702 00
- Pobočka České Budějovice – Lannova třída 1, České Budějovice 371 35
- Pobočka Plzeň – Husova 10, Plzeň 305 67
- Pobočka Ústí nad Labem – Klášterní 3301/11, Ústí nad Labem 401 22
Tou poslední cestou je žaloba podáná k soudu. V tomto případě však počítejte s delší dobou vyřízení a s většími náklady spojenými s vyřízením celé záležitosti.